Rev. 3-4/2023-2

REZUMAT

Populismul reprezintă un fenomen politic din ce în ce mai vizibil în zilele noastre. Conform unor politologi precum Cass Mudde, mesajele simple și retorica bazată pe acuzații la adresa adversarilor politici, alături de imaginea liderilor percepuți ca fiind oameni din popor capabili să reprezinte interesele maselor au adus în repetate rânduri victoria partidelor populiste în cadrul alegerilor parlamentare din Europa. Pornind de la aceste considerente, lucrarea analizează campaniile electorale a trei formațiuni politice populiste din Polonia din cadrul alegerilor parlamentare din 2019 pe baza a trei elemente principale, selectate în urma analizei literaturii de specialitate ce urmărește fenomenul în cauză. Este vorba în primul rând de tipul de campanii politice promovate de aceste formațiuni, respectiv subiectele recurente regăsite în programele lor politice. Cel de-al doilea element este reprezentat de modul de personalizare a campaniei, respectiv de imaginea liderilor politici pe care aceștia încearcă să o promoveze în fața electoratului. Ultimul punct urmărește impactul campaniilor politice asupra opiniei alegătorilor.

Cuvinte-cheie: populism, partide politice, campanii, alegeri parlamentare, Polonia.

Intreg articolul