Rev. 5-6-2024-6

REZUMAT

 

Lucrarea de față își propune să identifice principalele trăsături ale reprezentărilor familiei în publicitatea actuală românească, dintr-o perspectivă comparativă, a publicitarilor și a consumatorilor. Imaginea teoretică de ansamblu, pornind de la un punct de vedere istorico-antropologic a familiei românești, până la tendințele contemporane în structura familiei la nivel național și internațional, este urmată de o analiză secundară a datelor statistice privind situația actuală a familiei din România, în context european. Ulterior, lucrarea se concentrează pe o cercetare empirică, bazată pe o abordare calitativă realizată prin interviuri atât cu publicitari, cât și cu consumatori din patru generații – Z, Y, X și Baby Boomers, cu scopul nu doar de a identifica și analiza reprezentările familiei în reclamele românești, dar și pentru a discuta implicațiile lor pentru înțelegerea mai largă a rolului publicității în modelarea imaginilor culturale ale familiei, și chiar în reconfigurarea sensurilor tradiționale ale familiei.

Cuvinte-cheie: reprezentări ale familiei, publicitate, România, structură familială, consumatori.

Intreg articolul