Rev. 3-4/2023-4

REZUMAT

Reclamele sunt o parte integrantă a societății noastre și sunt concepute pentru a influența modul în care percepem lumea din jurul nostru. În mesajul publicitar, se regăsesc elemente ideologice, dintre care și cele ce țin de construcția socială a genului.

Prin reclame sunt promovate idei și stereotipuri de gen, cum ar fi bărbatul puternic și independent sau femeia slabă și submisivă. Aceste imagini stereotipe pot avea un impact semnificativ asupra modului în care oamenii își formează percepțiile și atitudinile cu privire la gen.

Drept urmare, reclamele pot ajuta la perpetuarea inegalității de gen prin promovarea unor idei care sugerează că anumite activități sau roluri sunt acceptate social doar pentru reprezentanții unui gen. De exemplu, reclamele care promovează produse de curățenie sunt adesea adresate femeilor, sugerând că acestea sunt responsabile pentru curățenia în casă, iar cele care promovează mașini și motociclete se adresează de cele mai multe ori bărbaților, prin modul în care sunt ele alcătuite (personaje alese, gama de culori, discurs).

Cuvinte-cheie: afișări de gen, constructe sociale, discriminare de gen, publicitate.

Intreg articolul