3-4/2015 - 5

În această lucrare analizez cadrajele mediatice din presa britanică, prin raportare la tema românilor imigranţi în Marea Britanie, în contextul liberalizarii pieţei forţei de muncă în Regatul Unit. Studiul insistă pe cadrajele mediatice folosite de jurnaliştii britanici în construirea discursurilor antiimigraţioniste. De asemenea, un rol important îl au stereotipurile despre români prezente în ziarele generaliste şi tabloide („cerşetori", „asasini", „criminali", „infractori", „corupţi"), mai ales în investigarea modului în care influenţează imaginea României pe plan internaţional. Folosind o abordare mixtă, ce combină analiza cadrajelor (Entman, 1993) cu analiza critică de discurs, acest articol studiază 271 de ştiri publicate în trei dintre cele mai citite ziare britanice (The Guardian, Daily Mail, The Independent), în perioada ianuarie 2013-martie 2014. În concluzie, rezultatele arată că presa britanică foloseşte cadraje economice, politice, profesionale şi de securitate naţională în prezentarea subiectului imigraţiei românilor. În acelaşi timp, media inferează polarizarea dintre „noi" („cetăţenii britanici") şi „voi" („migranţii români").

Cuvinte-cheie: cadraje mediatice, migraţie, analiză critică de discurs, stereotipuri, brand naţional.

 

 

Intreg articolul